Igår svängde de fort kan man säga:)

Igår gick jag och la mig i sängen vid tolv , kl 1 vaknar jag av att de verkligen forsar vattten dock hade jag inga värkar, men när jag ringde FL tyckte dom att vi skulle komma in på koll sakt och gjort halv två var vi där dom kollade CTG kruvan och den såg bra ut hon gjorde även en undersökning och såg att jag var uppen 1cm då va kl ca halv tre , så vi blev skickad till vårdhotellet och jag fick värktabletter runt kvart över tre så börja jag få värkar och varken tabletterna eller duschen funkade längre jag fick väl halft panik å bad johan ringa och fråga om jag kunde få nått mer mot smärtan men dom bad oss komma i stället för en till undersökning tog lite tid på mig för att klä på mig i gen men 03,35 så gör hon en ny undersöknning och inser att jag hade öppna mig 6 cm till ,hon vart jätte förvånad eftersom de inte är så vanligt för förstföderskor att de går så fort utna man "bruka" ju öppna sig en cm i timmen typ. så vart lustgas som hjälpte mig otroligt bra även fast jag vart bra snurrig hade ju fått tabletter för att kunna sova innan vi gick till hotellet :P 4:30 får jag krystvärkar 4,55 står de " kämpar på jätte duktigt ! går frammåt,Dec vid varje värk men hämtar sig med bra variabilitet.( höll på somna efter varje krystvärk haha)5,13 kommer en underbar skrikande bebis ut!

Hade ju trott att jag skulle hinna få ryggmärgsbedövning men ikke:P
men klarade mig bra på endast lustgas

jaa inte trodde man de där skulle hända när man gick och la sig i går då jag inte kännde ett piss då:)
men förlossningen gick superfort och de är jag sjukt glad över , Barnmorskan på FL vart lika förvånad som undersköterskan eftersom jag öppnade mig så fort ,Johan va underbar och höll mig i handen när jag behövde de och gav mig även massa pussar i pannan och berättade att han tyckte jg va duktig:) TACK älskling för du är den du är!

Han kom ut och såg ut som en Eddie Stefan Löfqvist ,världens finaste bebis
15/5 2012 kl 05:13
3787G 50cm

Jag kan inte va stoltare jag älska min son och självklart min karl med:)
Kan verkligen inte slita ögorna från min lilla prins!


Väldiigt trött och slut nybliven mamma ! men stoltare än allt"



Lika stolt och trött pappa , kan inget annat än älska er!




stolt mormor och morfar:)



Näää nu har ni fått veta lite iaf nu ska jag mysa ner mig med lill hjärtat mitt!



Kommentarer
Maria Backlund

Var glad att det gick fort. Jag hade värkar i 38 timmar innan Madde kom med kejsarsnitt...

2012-05-15 @ 19:44:21
bea

Skönt att de gick fort :) Stort grattis igen :) Nu hoppas ja att ja får se lillprinsen framöver när du kommit hem o kommit iordning med allt. :) KRAM

2012-05-15 @ 23:01:34
URL: http://beathricensdagar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0