Mitt första år (Hitils)

Sitter och kollar i Eddies första år bok, tänkte dela med lite av vad som står i den:)
 
I väntans tider:
 
Några tankar om hur det var att vänta barn:
Vi var superglada och undrade mycket hur du såg ut. I magen fick du heta Ärtan
 
Förberedelsersom vi gjorde:
Vi fick massa kläder av nära och kära
Fick en säng av gammel mormor, som vi satt upp 10 veckor innan du kom ( mamma kunde inte vänta)
Vi fick en vagn av farmor och farfar:)
Vi hade köpt/fått allt man kan tänka sig så Ärtan skulle klara sig.
 
Namnförslag:
Eddie ,William m.m
Morbror tyckte Sixten.
 
Första gången vi hörde ditt hjärta slå:
26 dec 2011
 
Vi såg dig på ultraljudsbild:
20 dec 2011

Vi kände dig sparka:
v:19
 
Min födelse:
Mitt namn:Eddie stefan Löfqvist
Födelsedatum:15 maj 2012
Tid: 05:13
VIkt: 3786g
Längd: 50cm
Min ögonfärg:
Min hårfärg:
 
Mina första dagar:
Jag kom hem den : 15 Maj 2012
Minnen från de första dagarna hemma:Du kom hem ca 6 timmar efter du hade fötts, när vi var på bb så fick pappa gå och lägga sig en stund på vårdhotellet ,så då kom mormor och hälsade på dig, sedan på hemvägen stannade vi vid morfars jobb så han fick se dig. När vi kom hem så kom farmor och farfar .
Andra dagen kom Linda och André ( Mammas bästavän med pojkvän) sedan kom även gammel mormor , mormor och johnny, efter det kom morfar och diana.
Tredje dagen gick vi till farmor och farfar , där dina fastrar var.Sen kom morbror och joy 
fjärde dagen kom , Tess.
 
Mina första gäster:
Första gåvorna;Kläder ,böcker, dräggel hakklappar, nappar,fårfåll ,sängklader , vagga, blöjjor, massa mera saker bara en liten del av allt.
Det första som hälsade på mig:Läs ovan.
 
Mina favoriter:
Mina favoritlekar: Jaga hunden med gåstolen.
Mina favoritsånger: Babblarna låten
Mina favoritleksaker: Snusdosa , Eddie elefant ,gåstol, plastringar, allt som låter och blinkar.
 
Läggdags:
Jag sov en helnatt: Du har alltid varit duktig att sova , men första natten du sov hela natten var 12 juni 2012 då sov du mellan 20-08
 första gången jag borstade tänderna: 2dec 2012
Mitt älsklings gosedjur: När du var tre månader var de en goseapa som du fick av Lindas mamma och pappa
 
Måltiderna:
Jag slutade med bröstet: 3veckor
Den första purén jag smakde var: Morot, äppelmos ,banangröt
Mina favortirätter: Majspure när du va 4 månader sedan vart det Köttfärssås
Mat jag inte tyckte om : Plommonpure
 
Första gången:
Jag lyfte huvudet: Några dagar gammal
Jag grep tag i något: 5-6 veckor så röck du i hår och halsband
Jag vände mig: från mage till rygg 8v, mage till rygg 2,5 månad
Jag kröp: -
Jag ställde mig själv upp: 8 månader
Jag kunde sitta själv: 9 dagar innan 5 månaders dagen
 
Särskilda Minnen:
När du var en månad så åkte vi på en " mini semester" till västerås en natt dagen efter åkte vi till pappas farbror Kaj och madde.
26 juli åkte vi till finland med på resan var mamma och pappa, farmor och farfar och dina fastrar. Du sov nästan hela vägen till finland så duktig! vi hälsade på farfars kompisar där du fick en present en kopp och en talrik med mumin på och ett trä underlägg till tallriken där datumet när du fick det står under den, de fick du av Jan-Stefan , Mayvor ,Michell ,Lizette , Mikael och Hedda.
Första orden:
Jag log: 4 veckor log du lite då och då när vi fjantade oss med dig
Jag skrattade: 8 veckor
Härmade ljud: 6månder , du fjekhostade när vi hostade
Mina första ord :Pappa ( pa-pa-pa) 7 månader och Mamma( ma-ma) 8 månader
 
Längd och vikt:
15dagar 4060g 52cm
3veckor 4070g 53vm
4veckor 4260g 53,5cm
6veckor 5060g 54,5cm
3 månader 7506g 61,5cm
5 månader 8900g 67,5cm
7 månader 10,006g 73cm
9 månader ingen aning än:)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0