Cancer

Varje år diagnostiseras över 50 000 fall av cancer i Sverige.
Många av dom dör utav det.
Barn , vuxna , gamla alla kan drabbas.
Sjukdommen man inte ens önskar sin värsta fiende ska få.
 
Men vi "Friska" kan hjälpa, tex med blod, benmärg , donera pengar.
http://www.tobiasregistret.se/vad-kan-jag-gora/ 
http://www.ungcancershop.se/donationgava-p-119-c-151.aspx
http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/
http://www.cancerfonden.se/sv/mustaschkampen/
m.m
 
Jag tror många behöver uppleva cancer för att kunna ta de på allvar, för att inse hur pass farlig denna sjukdom är.
Jag har själv haft en morfar med cancer, jag har en föredetta granne med cancer, jag följer en familj´s blogg (som bor här i sundsvall) som fick en son december 2012 som föddes med cancer m.m
 
Jag hoppas en dag att folk förstår vad dom kan hjälpa till med , tex med donera benmärg man kan rädda någon annan människas liv med en sån enkel sak, när jag fick reda på tobias registret så anmälde jag mig på engång , efter några dagar fick jag ett paket i posten med ett rör jag skulle spotta i för att sedan skicka in , tog någon vecka sen fick jag mejlet att jag nu är en donator av stamceller, flera frågade mig " gör det inte ont att donera benmärg" det har jag ingenaning om , jag skiter fullständigt om det gör ont, smärta går bort men cancer botar inte sig själv.Fick även frågan "hur mycket får man för det" man får inga pengar men man får äran att förhoppningsvis rädda ett liv. Jag önskar att jag snart får hjälpa någon som behöver min benmärg .
 
Hade jag kunnat så hade jag donerat blod med , men jag har inga bra vener dom kan ta av tyvärr.
 
Detta gjorde mig berörd när jag skrev på facebook att jag hade blivit donator.
Vilken bragd att anmäla sej Carro. Fattar du vilken hjälte du är. Du står just nu först på min vardagshjälte lista. Om inte såna som du/ ni fanns skulle såna som jag dö.
 
 
 
 
 
Be somebody´s hero.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0