Nobody is perfect!

Som rubriken lyder "Ingen är perfekt", Varför skulle jag säga att jag har ett perfekt liv när jag inte har det?
Mitt liv , mitt förhållande , min kropp , min hälsa är inte perfekt , och tacka gudarna för det tänk er ett helt perfekt liv vad meningslöst och tråkigt det skulle vara att aldrig något skulle gå fel eller inte bli som man tänkt sig.

Mitt liv, jag har inga betyg men jag har jobbat mycket hela tiden, jag har en underbar familj och släkt men inte ens någon av dom är perfekt alla har sina brister men jag tycker om dom sjukt mycket ändå.

Mitt förhållande, jag en helt underbar pojkvän men jag skulle ljuga för er om jag sa att vi har ett perfekt liv tillsammans, vi är som alla andra vi bråkar och tjafsar om skit saker som man sedan funderar över hur man  orka lägga ner tid på att bråka om , men jag älskar han och skulle inte vilja byta bort han , han är en del av mitt liv nu , dessutom väntar vi en son som jag och johan längtar mycket efter , det är våran lilla familj.

Jag har inte heller haft en perfekt graviditet , många saker har gått i mot mig , jag spydde jävligt många veckor och hade väldigt svårt att äta under dom veckorna , jag har foglossning och sammandragningar , har har sjukligt ont i ryggen så jag har jobba 50% men där så får man avslag ifrån försäkringskassan för dom tycker att jag itne har ont , men det är det värt , jag kommer få en son , att se han på ultraljudet var bland det fränaste jag har sett, och få veta att allt va bra med han de var som en sten lättade från hjärtat våran lilla linslus som hon som gjorde UL kallade han för, sedan att få höra hans hjärtljud var oxå fränt.
Sen bara att känna hans små sparkar (även fast det gör sjukt ont när han dampar mot revbenen) och sen när man ser hela magen hoppa , då ligger man där å glor på magen å kommer på sig själv med världens löjligaste flin.

Trots många brister så älskar jag mitt liv, jag har ett UNDERBART liv , UNDERBART förhållade , UNDERBAR familj , UNDERBARA vänner.


Kommentarer
Frida Löfqvist

Väldigt fint skrivet, fick mig att tänka efter lite :)

Kramar!

2012-02-21 @ 22:52:01
jennifer - mamma till alexandra och lillebror i magen

<3

2012-02-22 @ 08:16:07
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0